woensdag 25 september 2013

Musicals






Musicals > Naar welke musicals ben ik geweest? Wat vind/vond ik ervan?

Ik ben naar verschillende musicals geweest. 
Ik ben naar Mary Poppins, hoe overleef ik, Miss Saigon, en Soldaat van Oranje geweest. Vier heel verschillende musicals. Ze vertellen allemaal een ander verhaal op een andere manier. 

Van Mary Poppins en hoe overleef kan ik mij eigenlijk niets meer herinneren.
Miss Saigon en Soldaat van Oranje hebben de grootste indruk op mij achtergelaten.

Miss Saigon was een hele heftige musical. Het is wel gebaseerd op echte situaties, maar het verhaal zelf is niet echt gebeurd. De muziek, het decor en de dans gaven een totaal plaatje aan de musical.

Soldaat van Oranje is echt gebeurd, ik vond dat een hele mooie en goede musical, het decor en versieringen waren heel moi gemaakt en verzonnen. Je kwam aan op een landingsbaan en de musical vond plaats in een hangar, het publiek draaide met decor mee. Er waren echte stukken buiten gespeeld, en met de pauze en aan het einde liep je door het decor door naar de hal.
Link Foto

Ik vind musicals leuk, omdat ze zo echt lijken, maar toch ook weer niet. Dat komt door de muziek, dans en zang tijdens de voorstelling. Het geeft een speciaal effect aan een musical, waardoor je het verhaal nog beter over kan brengen.